Про правила користування мобільним зв’язком
під час навчально-виховного процессу

На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 07.08.2014 року № 910 «Про скасування наказу Міністерства освіти і науки України від 24 травня 2007 року № 420», з метою підвищення рівня організації навчально-виховного процесу та поширення використання інформаційно-комунікаційних технологій під час навчально-виховного процесу в навчально-виховних закладах Вишгородського району

Використання мобільних телефонів усіма учасникам навчально-виховного процесу під час проведення навчальних занять, крім випадків, про які обумовлено у «Правилах користування мобільним зв’язком під час навчально-виховного процесу»-ЗАБОРОНЕНО!!!.

Відповідальність за збереження мобільного телефону на території закладу несе його власник.

Правила користування мобільним зв’язком

в навчально-виховних закладах Вишгородського району

під час навчально-виховного процесу

1. Заборонити користування мобільними телефонами під час проведення навчальних занять усім учасникам навчально-виховного процесу, крім випадків, передбачених даними Правилами.

2. Користування мобільними телефонами усіма учасниками навчально-виховного процесу здійснюється лише до початку або після закінчення навчальних занять та під час перерв.

3. Категорично заборонити використання функцій фото- та відеокамери, диктофона, аудіопрогравача тощо під час навчально-виховного процесу.

4. Використання мобільних телефонів учнями дозволяється лише з дозволу учителя в окремих випадках:

4.1. У разі термінової необхідності здійснити телефонну розмову (як виняток, при травмуванні, розслідуванні, вирішенні питань оздоровлення та лікування) учень має отримати дозвіл учителя та скористатися телефоном за межами приміщення, де проходить навчальне заняття.

4.2. З дозволу учителя учень має право скористатися функціями калькулятора під час виконання практичних та лабораторних робіт, розв’язування складних задач з окремих предметів (математики, фізики, хімії, біології та ін.).

4.3. З дозволу вчителя учень має право використати функцію аудіопрогравача на уроках музики, заняттях вокальних гуртків.

4.4. Отримавши дозвіл вчителя, учень може скористатися телефоном для пошуку невідомого слова (терміну), тексту твору та інше.

Мобільний телефон нині є неодмінним атрибутом практично кожної людини. За допомогою сучасних пристроїв зв’язку можна не лише розмовляти, а й користуватися Інтернетом, проводити фото- та відеозйомку, математичні розрахунки тощо. Однак, у навчально-виховному процесі він має як позитивні, так і негативні чинники використання.

Допозитивних належать:- можливість спілкування дітей із батьками у будь-який час;
- сучасні інформаційно-комунікаційні можливості.

До негативних належать:- можливість використання мобільного телефону для списування;
- вплив мобільного телефону на стан психічного та фізичного здоров’я школяра;
- відволікання учнів від навчання, а вчителя – від викладання;
- використання телефону як засобу фото- та відео зйомки штучних сцен насилля

(такими матеріалами нині заповнені Інтернет-сайти);
- використання телефону як засобу аудіозапису або відеопрогравача на уроках.

Сучасні негативні тенденції викликають занепокоєність громадськості та органів управління освітою.

Поради з етичних норм користування мобільним телефоном

Якщо телефонуєте ви:
• насамперед привітайтеся, назвіть організацію, яку ви представляєте, а також своє прізвище, ім’я та по батькові. Зазвичай перші слова телефонної розмови сприймаються нечітко, а тому свої прізвище та ім’я називайте останнім – принаймні це буде почуто;
• якщо телефонуєте в установу чи незнайомій людині, слід запитати прізвище, ім’я та по батькові свого співрозмовника. Можете також повідомити, з ким саме ви хотіли б поговорити.
• якщо телефонуєте у важливій справі, запитайте спершу, чи є у вашого співрозмовника достатньо часу для бесіди;
• попередньо напишіть перелік запитань, котрі необхідно з’ясувати, і тримайте його перед очима упродовж усієї бесіди;
• завжди закінчує розмову той, хто телефонує. Завершуючи розмову, неодмінно попрощайтеся, пам’ятаючи, що нетактовно класти слухавку, не дочекавшись останніх слів вашого співрозмовника;
• у разі досягнення важливих домовленостей згодом надішліть підтвердження листом або факсовим повідомленням.

Якщо телефонують вам:
• спробуйте якомога швидше зняти слухавку й назвіть організацію, яку ви представляєте;
• у разі потреби занотуйте ім’я, прізвище та контактний телефон співрозмовника;
• розмовляйте тактовно, ввічливо демонструйте розуміння сутності проблем того, хто телефонує;
• не кладіть несподівано слухавку, навіть якщо розмова є нецікавою, нудною та надто тривалою для вас;
• якщо ви даєте обіцянку, намагайтеся дотримати слова й виконати її якомога швидше. У разі виникнення складних запитань запропонуйте співрозмовникові зустріч для детального обговорення суті проблеми;
• завжди стисло підсумовуйте бесіду, перелічіть іще раз домовленості.

Незалежно від того, хто телефонує:
• будьте доброзичливими, у жодному разі не виказуйте свого невдоволення чимось;
• ставте запитання та уважно вислуховуйте відповіді на них;
• намагайтеся залишатися тактовним і стриманим, навіть якщо розмова стає вельми неприємною для вас;
• симпатія до вас зросте, якщо ви кілька разів упродовж бесіди назвете співрозмовника на ім’я та по батькові;
• особливо наголошуйте на найістотнішому. Якщо під час бесіди ви називаєте якісь числа, їх варто повторити кілька разів, аби уникнути прикрих непорозумінь;
• пам’ятайте, що по телефону звучання голосу значною мірою спотворюється, тому ваша артикуляція неодмінно має бути чіткою, темп мовлення – рівним, а тон – спокійним та витриманим;
• намагайтеся якомога ширше використовувати лексичні можливості літературної мови (насамперед багату синоніміку), але при цьому завжди висловлюйтеся стисло й точно, правильно побудованими реченнями. Стежте за логікою викладу своїх думок, послідовністю;
• розмовляйте середнім за силою голосом.

Кiлькiсть переглядiв: 1471

Коментарi